dinsdag 22 februari 2011

Update # 4

Inmiddels zijn we alweer aan de tweede les week begonnen. Eerste hebben we overleeft. Hectisch, veel rooster verschuivingen en klassen die niet wisten dat ze les hadden en dus geen gym kleding mee genomen hadden. Pfff ZWAAR! De kids hebben 1 jaar geen gymles gehad en zijn dus net op hol geslagen dieren! Tijdens de lessen betekend dat; consequent blijven, streng zijn en heel veel geduld hebben. Wij kunnen dat ;)

Afgelopen donderdag mijn verjaardag gevierd. Ik had mijn collega’s en de familie van Gershom uitgenodigd. Het leek mij leuk om Roti voor hun te maken, uiteraard zijn niet alle kruiden hier te koop maar ik ben een heel eind gekomen J. Het was niet zo geworden hoe ik hoopte maar smaakte prima. Ik heb van hun een heel leuk cadeautje gekregen T- shirt met een foto van de groep er op. En ze kwamen met een lampion aan die ik met een stok kapot moest slaan en een waar we met z’n allen aan moesten trekken, waarna er heel veel confetti en snoep uit kwam. Het is dan de bedoeling dat de kids (lees: mijn zusje en het zusje van Gershom) alle het snoep van de grond af pakken en mee naar huis mogen nemen. Leuke traditie!


Ainara mag het pakken!

Gekregen van me collega's :D
En nog een lampion om tegen aan te slaan



Uiteraard mocht de taart niet ontbreken. Ik wilde een appeltaart maken, maar de appels zijn hier zo duur dat ik het maar aan de bakker over heb gelaten en een heerlijke chocolade taart gekocht.
Toen iedereen weer nar huis ging, zijn we met z’n 4-en de stad nog in geweest om mijn b- day met een dansje en een drankje af te sluiten. Daarna snel op bed gegaan… volgende dag weer 7uur op het schoolplein staan!



Zaterdag door de vader van Denise uitgenodigd om met z’n allen naar zijn coöperatie te gaan. Zijn baas heeft een stuk grond in Bajamar (2,5u rijden van SJO) gekocht waar alle medewerkers een stuk grond hebben en hier een tuin, vakantie huisje o.i.d. mogen bouwen.  Het was weer een hele beleving om daar met een CR familie heen te gaan. Voordat we namelijk op het strand zijn.. moeten eerst 4 supermarkten leeg gekocht worden met fruit, drinken en eten. Uiteindelijk waren we er rond een uur of 11:00-12:00, we waren namelijk om 7:30u al vertrokken omdat we maar 1 dag hadden ivm de sportdag en de surpriseborrel die we voor Nina hadden gepland.
In Bajamar zijn we eerst naar een rivier gegaan waar het er stikte van de krokodillen in een oog opslag zag je er wel 15! Vanaf de brug kon je ze zien. Ze leken allemaal wel dood, af en toe zag je ze bewegen. Ik zal een aantal foto’s op mijn FB plaatsten. 

Daarna zijn we naar het stand gegaan, was super warm daar! Op het strand hebben we met een aantal een goede strand wandeling gemaakt en zijn we daarna na een ander huisje gegaan met 2 kleine zwembaden en een huisje waar we met z’n alle geluncht hebben. Aan het eind van de middag zijn we nog een keer naar het strand geweest. Het water was zo gestegen dat je het strand niet meer op kon en je vanaf de rotsen de zee moest zien. Heel mooi omdat de zon ook al bijna onder ging. De vader van Denise was zo blij dat we mee gingen en heeft ons heel veel mooie plekjes laten zien. En ons weer veilig thuis gebracht. Echt een heerlijke chille dag.






Die avond hadden we de surpriseborrel voor onze project coördinator, Nina georganiseerd. Ze schrok zich rot toen wij met z’n alle in haar kamer stonden. We hebben getoost op haar hulp de afgelopen weken en zijn ook allemaal vrij snel weer naar huis gegaan. Iedereen was kapot van de hele dag op het strand geweest te zijn en de volgende dag moesten we weer vroeg voor onze eerste de sportdag!

Vorige week hebben we de sportdag op de scholen gepromoot en de opkomst was 25 á 30 kids! Prima voor de eerste keer. De dag duurde van 10-12uur en was op onze Cancha. Denise (hoofd sportdagen) had een opzet gemaakt en nu kunnen we deze aan passen voor de volgende sportdagen. We hadden een aantal  leuke spelletjes voor de kids bedacht: zeepbaan (populair), blik gooien, hindernis baan, spijkerbroek hangen, spek happen (iet echt SG verantwoord maar wel heel leuk ;) ), en zaklopen.
Er waren ook een aantal ouders mee gekomen en die deden ook allemaal heel erg leuk mee. De kids kregen drinken en fruit en aan het einde werden er prijsjes uitgedeeld aan de kinderen die het beste waren. Het was een geslaagde dag! Deze week hebben trwns ook 40 kinderen zich ingeschreven voor de voetbal school.

De afgelopen 2 dagen zijn rustig verlopen; gister was ik vrij en heb ik aan school gewerkt en vandaag zijn de zwemlessen nog niet begonnen dus nog tijd voor verdere voorbereidingen etc. Strax spaanse les en vanavond film, Love and other drugs kijken met m’n ma (voor € 1,50 op de markt gekocht met perfecte kwaliteit) en dan morgen weer fris op voor mijn eerste werk dag deze week, jammer genoeg wel om 7uur beginnen. Daar zal ik nooit aan gaan wennen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten